tisdag 10 januari 2012

Moderna museet

Igår kväll var jag med min mami på Moderna Museet som har haft en utställning med Monet, Cy Twombly och Turner under en tid. Jag trodde faktisk att jag skulle tycka det var si så där - Monet är inte direkt en favorit o de andra hade jag i ärlighetens namn inte hört talas om tidigare.

Men med den guiden vi hade så vart upplevelsen fantastisk - jag rekommenderar starkt att gå på konstutställningar med guid - det blir en helt annan sak. Vi fick massor av bakgrundshistoria kring de tre olika konstnärerna som gjorde att man faktiskt kan se på tavlorna med en större förståelse och tolkningar som kritiker har gjort kan man själv få en bild om man tycker de stämmer eller inte.

Min favorit av dem tre är oavkortat Cy Twombly - han gick tyvärr bort förra året men hans konst kommer för alltid att finnas kvar! Fantaskiska verk och vilka historier det ligger bakom varje tavla ... Underbart. 

Efter museumbesöket träffade jag R, vi har försökt att få till en dejt sedan innan jul - men nu äntligen även om det bara vart en kort promenad på Skeppsholmen så fick jag äntligen se om honom i verkliga livet och uppleva hans pliriga ögon och underbara leende. Wiiie nånstans så känns det som att jag vågar nämna honom här för jag hoppas på lite mer än bara en dejt eller två. Vi kommer förhoppningsvis ses i helgen igen <3


Mina favoriter
Hero & Leandro


Autom en del av Quattro Stagioni




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar